Jak wykorzystać Facebooka w biznesie: sprawdzone taktykiNiewiele innych kanałów mediów społecznościowych oferuje firmom taki sam poziom widoczności i łatwości integracji z codziennym życiem, jak Facebook. W styczniu 2017 r. platforma ta miała imponującą liczbę 1,86 mld aktywnych użytkowników miesięcznie, z których wielu spędza na Facebooku ponad 20% swojego czasu online. Z tego powodu firmy traktują Facebooka jako kluczową część swojej strategii marketingowej, a 80% z nich deklaruje, że jest to jedno z najważniejszych źródeł dotarcia do konsumentów. Jednak ze względu na jego popularność i liczbę kont użytkowników marketerzy często zadają sobie pytanie, jak wykorzystać Facebooka do celów biznesowych, aby zaistnieć na nim, nie sprawiając jednocześnie wrażenia, że jest on zbyt promocyjny lub sprzedażowy. Dzieje się tak dlatego, że każdy rodzaj obecności marki na tej platformie wymaga taktu i strategii, aby przekaz został odebrany w zamierzony sposób.

Poznaj swoją publiczność

Zanim zaczniesz stosować jakąkolwiek strategię lub taktykę, musisz wiedzieć, do kogo kierujesz swoje działania. Pomoże Ci to w przygotowaniu treści, które będą dla nich odpowiednie i użyteczne, oraz w kierowaniu ich w sposób, który do nich przemówi. Pomoże to również stworzyć ukierunkowany plan dla postów i reklam, co ma kluczowe znaczenie dla zwiększania konwersji. Ważne jest, aby znać dane demograficzne swoich odbiorców. Gdzie mieszkają? Jaka jest ich grupa wiekowa? Czy mają dzieci? Jakie są ich zainteresowania? Jakie mogą być ich zainteresowania i obawy? Jaki jest ich poziom wykształcenia? Jaki jest ich poziom dochodów? Wiedza na ten temat pomoże Ci stworzyć wiarygodną personę marki.

Marketing wideo na Facebooku

Marketing wideo to wypróbowana i prawdziwa metoda, która jest stosowana przez firmy od zarania Internetu. Dzieje się tak dlatego, że ludzie są istotami wizualnymi, co oznacza, że bardziej reagujemy na obrazy niż na słowa. Wideo to także prosty sposób na przedstawienie skomplikowanych tematów, takich jak produkt czy usługa, w sposób łatwy do opanowania i zrozumiały dla odbiorców. Z tego powodu Facebook uczynił wideo centralną częścią swojej platformy, a przeciętny użytkownik spędza ponad godzinę dziennie na oglądaniu filmów i/lub nagrywaniu w serwisie. Ponieważ stało się ono tak integralną częścią serwisu, Facebook ułatwił nawet firmom tworzenie filmów na ich stronach.